laupäev, 1. november 2014

If it's easy , everyone would do it

Kes ma olen? 
Olen 22. aastane. Omandan Tallinna Ülikoolis Kehakultuuri eriala. Tegelesin korvpalliga 10 aastat ning hetkel on täis saanud 8 kuud mu gym-rati staatusest.

Miks ma alustasin treeningutega ning muutsin oma elustiili?
Kogu selle 10 aasta jooksul korvpallis saadud vigastuste ja kukkumiste tulemus oli see, et neljal diskil on tekkinud madaldumine ning õrnad välja sopistused. Mis tekitab siis selga pinget ning põletikku ja üsnagi kaotab ära tahte teha mingeid äkilisi liigutusi. Seega lühidalt kokku võttes, tegin eelmine sügis korvpalliga lõpparve ning olin couch potato kuni märtsi lõpuni.
Märtsi lõpus käisime emaga Egiptuses patareisi laadimas ja selg andis ka aina rohkem tunda ning lõpuks käiski reisil olles mingi klikk ära. Üritasin kogu reisi vältel süüa tervislikumalt ja vedasin end paaril korral jõusaali.
Aprilli alguseks olin tagasi Eestis ja üritasin oma tavapärasest päevakavast loobuda ning hakkasin oma trennide ning toidu muudatustega hoidma ühtlast joont.
Alguses oli väga raske, just see esimene kuu. Hiljem hakkasin vaikselt harjuma. Erinevatest toitudest loobumine ei tundunud enam nii suur challenge. Suutsin hoida seda joont 3-4 kuud ja hakkasin nägema juba erinevust keha peal. Põhi mure oli kogu aeg, et kas ma suudan suve vältel hoida seda ning ei teki jälle loobumis tunnet mingi hetk.
Sest olen ka varemgi käinud jõusaalis stabiilselt 3 kuud ja siis jälle unarusse selle jätnud.
Suurim põhjus ongi olnud, et pole märganud sellist muutust. Ja põhilist rolli mängiski selles toitumine, mis eelmistel kordadel puudus.

Before (70 kg)



Trenni olen teinud terve elu siiski ning rasvaga mul probleeme pole olnud. Alati olnud pigem see skinny guy. Lihase juurde võtmisega on paraku aga just rasked lood. Geenid sellised. Seega minu couch potato olek oli see, et ma võtsin alla, aga lihase arvelt. Mu kaal langes 70 kilo peale ja samas rasva % mingil määral tõusis.


Hetkel siis möödunud 8 kuud stabiilsest trennist, mis minu jaoks on 6 trenni nädalas. Trennidesse minemine ei tundu enam kohustusena, vaid on suur soov alati jõuda sinna ning mahutada see oma päevakavasse. Toitumine on kardinaalselt muutunud. Praegu ei ole mul täielikku kava ees, vaid üritan jälgida oma Macro'si. Ehk siis mitu grammi ma tarbin päevas süsivesikuid,valke,rasvu,fibers. Ja teha seda üpriski ligilähedaselt oma päeva normist. Muidugi on olnud ka päevi, kus ei ulatu ligilähedalegi, kuid üritan alati anda endast parima. Tänu sellele on muidugi võimalik varieeruda, mida süüa ning mahutada hästi ka väikeseid cheat meale oma kujuteldavasse kavasse. Kui kellelgi on selle vastu rohkem huvi, võib alati kirjutada ja olen väga hea meelega valmis aitama.

After (82 kg)






Aga nüüd jõuamegi praegusesse hetke. Blogi eesmärk, miks ma selle tegin?

  • Üks suur motivaator miks üldse teha seda, on olnud mu vanem õde. Kes põhimõtteliselt on mitu korda peale käinud, et why not?
  • Teiseks ma seadsin hiljuti omale eesmärgi, et minna kevadel võistlema Men's Physique kategoorias. Aga teha seda kõike omal käel, et piisavalt palju õppida ja kogemust omandada. Ja kindlasti annab see mingil määral ka motivatsiooni juurde.
  • Ning kolmandaks, mis minu arust on parim motivaator mul siiani olnud. On see feedback, kui suudad kellelegi anda inspiratsiooni hakata tegelema, muutma oma toitumisharjumusi ja elustiili või siis anda kasvõi motivatsiooni, et leida jaksu minna trenni. Seega tagasiside on alati teretulnud :)


Hakkan tegema postitusi, nii söögist kui ka oma trennidest. Kindlasti ka oma päevast ja tegevustest. Ja kel on soovi, saab jälgida seda teekonda. :)

Stay tuned and Stay hungry!
Karel


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Who am I? 
I'm 22 years old and studying Physical Education in Tallinn's University. I was playing basketball for 10 years and now I have reached 8 months on my gym-rat status.

Why I started lifting weights and changed my lifestyle?
During 10 years of playing basketball I fell on my back several times and had other injuries. Because of that, four of my spine discs have shoal. This creates alot of tension in my back muscles and inflammation. The sharp pain just takes away your will to do any sudden movements. In conclusion, I retired from basketball and enjoyed couch potatoe life till end of march.
My mom took me for a vacation to Egypt end of march. I still had major back pains and just felt bad about my condition. And there was that realization. To get myself better I need to start working on it. During the vacation I tried to eat healthier and dragged myself to gym few times.
Start of the april I was back in Estonia and tried to keep the new lifestyle going.
In the beginning the first month was really hard. Later on I got used to it and started enjoying it. Giving up on certain foods and goods wasn't a challenge anymore. After 3-4 months keeping it on schedule I started seeing results. My biggest fear was, can I keep it up during summer and hoped that I dont feel like giving up in certain point.
So far I've been on point with workouts and eating well and I've never seen these results before. Biggest reason has been the diet, because before I've never kept my eye on what I eat.

Before (70 kg)


I've been sporty all my life and never had problems with my bodyfat. Been always the skinny guy. But gaining muscle is whole different story. Damn genetics. During my couch potatoe lifestyle I lost alot of muscle and gained some % on my bodyfat. I weighed 70 kg.


So far I have lift weights for 8 months, working out on 6 times per week. Going to gym doesn't feel as an obligation, rather I have a wish and need to get there and adjust it into my daily routine. My diet has changed alot during this time. I don't use certain food plan but try to keep track on my Macro's. It's easier way to keep track on your carbs, protein and fat intake. If anyone wants to know more about it, feel free to write me and ask. :)

After (82 kg)



And now the question, why did I start writing this blog?


  • One of the biggest motivator was my older sister. She has pushed me to start doing this, cause why the hell not?
  • Secondly I set myself a goal, to go on stage this spring in Men's Physique category. But I want to do it all on my own and learn from it as much as possible. And it kind of gives some more motivation too.
  • And the third one is the most awsome. The feedback. That someone manages to get some inspiration or change their diet or get some motivation to get their lazy bums to gym. So feedback is always welcomed :)
I will start doing posts about my diet and workouts. Definately about my days and activities. If someone feels that they would like to keep track on this journey, feel free to do it. :)

Stay tuned and Stay hungry!
Karel

2 kommentaari: